KORECE ÖĞRENMEK İÇİN KAYNAKLAR


Herkese Merhaba, bu benim ilk yazım ve 10 sene öncesine kadar ben de bu konu hakkında kaynaklar arayarak kendi kendime Korece öğrenmeye çalışıyordum. Şimdi ise Kore'nin ülkemizde fazla tanınmasıyla birçok kurs yerleri açıldı ama ben size hiç para ödemeden kendi kendinize Korece öğrenebileceğiniz birkaç uygulama önereceğim.


1. Pop Popping Korean - Pronunciation

Şüphesiz ki Korece öğrenmede en önemli unsurlardan biri Kore alfabesi (Hangul) Ama yazı şekillerinden dolayı gözünüz korkmasın aslında öğrenmesi bir o kadar da eğlenceli. 😄

Birçok uygulama denedim fakat bana severek alfabeyi öğreten tek uygulama Pop Popping Korean olmuştu. Uygulamadaki harfler telaffuzuna uygun olarak hayvanlara ya da başka şeylere stilize edilerek akılda kalıcılığı arttırılmış. Kesinlikle size de faydası olacağından emin olduğum bir uygulama. 



2. Pop Popping Korean - Conversation

Veee tabi ki Pop Popping Korean'ın diğer uygulaması olan Conversation. Bu uygulama da animasyonları Korece alt yazılı izleyerek basit cümleleri öğrenebilirsiniz. Animasyondaki konuşmalar çok temel düzeyde, Korece bilmeseniz bile rahatça anlayabileceğinizi düşünüyorum. Ayrıca size de kelimeleri telaffuz etme imkanı sunuyor.



3. Türkçe & Korece Pratikçe

Bu önerim ise Korece kitabı olmayanlar için... Korece de düzgün cümleler kurabilmek için malesef gramer öğrenmemiz gerekli.😌 Gramer öğrenmek için artık birçok blog bulunsada isteyenler bu kitabı alabilir ya da ücretsiz olarak Google play books'dan rahatlıkla okuyabilir. Yaklaşık 80 sayfa ve sizin yapmanız gereken tek şey ise pes etmeden her gün çalışmak 😁



4. Beelinguapp 

Kore alfabesi öğrendiyseniz hızınızı arttırmak için sürekli bir şeyler okumanız gerekiyor. Beelinguapp'te birçok dilde yazılmış hikayeler var. Ee ben okusam bile anlamam demeyin Türkçe çevirisi de hemen alt panelde yer alıyor. Okuma hızınızı da kendi seviyenize göre ayarlarsanız hem okuma pratiği yapmış olur, hem telaffuzunuzu düzeltmiş olur hem de yeni kelimeler öğrenmiş olursunuz. Bir taşla iki kuş.💖



5. Asialogy


Video izleyerek çalışmak isterseniz bana göre en iyi sitelerden biri Asialogy. Hem Korece hem Japonca eğitim veren ücretsiz bir site. İsterseniz web sitesinden isterseniz Google play den uygulamasını indirerekte istediğiniz zaman çalışabilirsiniz.Videolarıyla öğretirken aynı zamanda kültürleri hakkında da bilgilendirmeler yapıyor. Öğrendiklerinizi pekiştirmek için site içerisinde testler de yer alıyor. Çalışmaya nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız endişelenmeyin  konular zaten sizin için sıralanmış halde.😏



6. İstanbul İşletme Enstitüsü- Korece Eğitimi

Evet... Korece'nizi sertifika ile taçlandıracak mükemmel bir site ile kapanışımı yapayım. İstanbul İşletme Enstitü sitesi birçok ücretsiz online eğitim sunuyor. Mesleki becerilerimizi geliştirmek için bizlere fırsat veren bu kuruluşta Korece eğitimlerine katılarak alfabeyi ve temel birkaç konuyu öğrenebilirsiniz. Öğrenci sayısı belli bir seviyeye geldikten sonra eğitim ücretli oluyor ama isterseniz 1-2 hafta bekleyerek derse ücretsiz kayıt olabilirsiniz. Ders
kayıtları sürekli yenilendiği için kayıtı kaçırdım gibi bir durum söz konusu değil.😁

Aklınızda soru işareti kalmasın diye dersin işlenişi hakkında biraz bahsedeyim. Öncelikle ders süresi sadece 1 hafta sürüyor ve çalışan insanların da derslere katılabilmesi için akşam saatlerinde derslere başlanıyor. Derler hafta içi 1 saat sürüyor ve Pazar günü sertifika sınavınız oluyor. 70 ve üstü not alırsanız sertifika almaya hak kazanıyorsunuz. Online bir ders olduğu için aklınızda soru işareti kalırsa hocaya soru sorma şansınız da var.
1 hafta süre olduğu için dersler biraz hızlı geçiyor ama yine de dersin hocası isteyen herkese verilen diyaloglarda okuma yaptırıyor. Katılan birçok kişi olduğu için eğlenceli bir ortam.İsterseniz arkadaşlarınızla birlikte katılarak öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirebilirsiniz.😋



Önermiş olduğum bu uygulama ve siteler benim birçok uygulama deneyerek aralarında en çok beğendiklerim. Umarım sizlere de faydalı olur, hepinize başarılar diliyorum.💪

Sizinde severek kullandığınız ve faydalı olduğunu düşündüğünüz uygulama ya da siteler varsa yorumlarda paylaşabilirsiniz. Böylelikle bu konu hakkında araştırma yapan kişilere daha fazla yardımcı olmuş oluruz.💖


Yorumlar

  1. Çok güzel bı yazı olmuş faydalı olacağını düşünüyorum

    YanıtlaSil

Yorum Gönder