KORELİ ARKADAŞ NASIL BULUNUR? UYGULAMA ÖNERİLERİ


Merhaba arkadaşlar, eğer Koreli arkadaş nasıl edinebilirim diyorsanız doğru yerdesiniz. Sizlere çok kullanılan arkadaş sitelerinden bahsedeceğim. Ben de çeşitli uygulamalar kullanarak birçok Koreli arkadaş edindim. Eğer edindiğiniz arkadaşlarınızla uzun süre irtibatta kalmak istiyorsanız Kakaotalk'ı kesin olarak kullanmalısınız. Çünkü Korelilerin tanışırken ilk sorduğu şeylerden biri bu.😆 Hayla Kakaotalk'ta ara sıra konuştuğum 4 yıllık Koreli arkadaşlarım var. Arkadaş bulmanız için İngilizce bilmeniz yeterli. Çünkü onlar da pratik yapmak için o siteleri kullanıyorlar. Yine de Korece bilginiz de varsa sizle daha çok konuşmak isteyeceklerdir.😁 Mektuplaşmak, hediyeleşmek istiyorsanız bu konuda anlaşabilirsiniz. Fakat Covid-19 nedeniyle bu biraz sıkıntı, sonraki dönemlerde düşünülmesi daha iyi olacaktır.

En önemlisi lütfen +18 yaşının altındaki arkadaşlar ailelerinin haberi olmadan bu tarz tanışma sitelerini kullanmasınlar. Koreli, Türk, hangi ülkeden olursa olsun her yerde kötü insanlar var. Bunun bilincinde olarak kullanmamız gerek.
Birçok insan tanıdığınızda fark edeceksiniz ki öyle harika insanlar değiller. Bu nedenle sınırlarınızı koymayı unutmayın. Sizler çok değerlisiniz ve en başka korumanız gereken gene kendinizsiniz. Umarım beni dikkate alırsınız..😇💖

Evet... gözünüzü korkutmadıysam eğer, ilk kendi kullandığım uygulamalardan başlayarak kısaca açıklayacağım.😁


1. Meeff 

Meeff benim en çok tercih ettiğim uygulamalardan. Profilinize bildiğiniz dilleri ve seviyelerini ekliyorsunuz. Böylece kendi dilinde arkadaş arayanlar sizi bulabiliyor. Sizde aynı şekilde arama yaparken; yaş aralığı, cinsiyet, yaşadığı yer, konuştuğu dil, bunları seçtiğinizde o özelliklerde kişiler karşınıza çıkıyor. Onaylıyor ya da reddediyorsunuz, karşı tarafta onaylarsa teklifinizi eşleşmiş oluyorsunuz. Ama bazı Koreliler eşleştikten sonra mesaj atmıyor, ilk mesajı karşı taraftan bekliyorlar.



2. Doongle

Bu uygulamayı yaklaşık 1 sene kullanmışımdır. Doongle'de, instagram, facebook gibi paylaşım yapabiliyorsunuz. Her ülkeden insanlar var ve paylaşımlarınızı onlar da görebiliyor. Birbirlerinizin paylaşımlarına beğeni ve yorum atabiliyorsunuz. Ayrıca o an çevrim içi olan herkesle aynı anda mesajlaşabileceğiniz bir bölüm var. O alanı çoğunlukla Türkler kapıyor ama gene de katılan yabancılarda var. İngilizceniz iyiyse konuşmalardan geri kalmazsınız. Eğer Doongle'yi sadece Koreli arkadaş bulmak amacıyla kullanacaksanız Kore saatine göre uygulamada takılın. Böylece paylaşım yapan Korelilerle iletişim kurabilirsiniz.
Uygulamanın kötü yanı ise profilinizin onaylanması 24 saat sürüyor ve o süre boyunca paylaşım yapamıyorsunuz.😌



3. İnterpals

İnterpals benim ilk kullandığım site uygulamasıydı. İlk Koreli arkadaşımı bu siteden edindim haliyle. İnternet üzerinden kullanılabileceği için oldukça rahat. İstediğiniz ülkeden insanlara ulaşabiliyorsunuz. Eğer mesajınıza geç yanıt almak istemiyorsanız çevrim içi kullanıcılar belli oluyor. Uygulamanın en can sıkıcı kısmı ise Türklerin çok fazla dadanması. Diğer uygulamalarda da Türklerden istek geliyor fakat İnterpals da daha yoğunlar. Bazıları siz cevap verene kadar mesaj atmayı bırakmıyor. Sizin için bir sorun teşkil etmiyorsa denenebilir.



4. Tandem

Aslında Tandem'i henüz denemedim, sadece indirerek sizin için nasıl bir uygulama olduğuna baktım biraz . Biraz araştırdığımda daha güvenli bir uygulama olduğunu düşündüğümden öneri listeme eklemiş bulundum. Bu sitede daha çok dil değişimi yapmak isteyen kişilerin kullanımına açık. Bu yüzden ilk başta kayıt olduğunuzda ön elemeye kalıyorsunuz. Uygulamanın seçici olması en güzel yanlarından bence. Eğer sizin de önceliğiniz dil öğrenmekse, denenmesi gereken ilk uygulamalardan biri olarak bunu seçiyorum.😁



5. Anygram

Diğer uygulamalardan yeterince arkadaşım olduğu için bu uygulamayı hiç denemedim. Bildiğim kadarıyla Anygram'da biraz Doongle uygulaması gibi. Herkese açık paylaşımlar yapıyorsunuz vs. Bu uygulamayı da kullanan birçok insan var. Puan yönünden Doongle'den daha düşük puan almış. Yine de Doongle ve Anygram arasında bir seçim yapılabilir. Kullanım şekli çok benziyor.
 
7. Hipenpal

Daha çok mektuplaşmak amacıyla arkadaş olanların sitesi bu sanırım.😁 Uygulamayı kullanıp kullanmadığımı hatırlayamıyorum ama ismi aklımda kalmış. Siteye girip bakarsanız birçok Asyalı insanın kullanıyor olduğunu görürsünüz. 



8. Tinder

Son olarak ise Tinder uygulaması. Reklamını da Bigbang yapmış hiç beklemezdim.😆 Bu uygulamayı muhtemelen biliyorsunuzdur. Türkiye'de de en çok kullanılan tanışma sitelerinden. Fakat Kore bu uygulamayı flört amaçlı kullanılmasını hoş karşılamadığı için sosyal keyif uygulamasına dönüştürmüş. Uygulamada insanlar ortak ilgi alanlarına ve alışkanlıklarına göre eşleştiriliyormuş. Yani sadece flört değil arkadaş bulmak için kullananlarda var. 



Listem şimdilik bu kadar. Akılıma gelen ya da yeni keşfettiğim uygulamalar olursa onları da ekleyeceğim.😋

Son bir önemli duyuru yapayım. Bunlar sanal platform olduğu için sahte profiller olabiliyor. Kendi fotoğrafını kullanmayan, Koreli olmasa bile Koreliymiş gibi davranan insanlar var. Daha önce bana birçok sahte profil yazdı. Koreli bir gamer'ın fotoğrafını kullanmıştı biri. Çok ünlü insanlar olmayınca bizim bilmememiz normal oluyor tabi. Ben bu yüzden insanlarla konuşmaya başladığımda Google'de profil resimlerini taratıyorum. Eğer tanındık biriyse fotoğrafları ve gerçek ismini bu şekilde buluyorum. Tanınmayan normal insanların fotoğraflarını kullanan varsa bunu bilemeyiz ama en azından sizi tipiyle etkilemek için kullanılan yakışıklı fotoğrafların sahibi bir şekilde ortaya çıkıyor.😁
Fotoğrafları nasıl tarattığımı bilmek isterseniz yorum yapın onun da uygulamasını ayrıca ekleyeyim.🙈

Yorumlar

  1. Bunu yazan kişi öldü galiba .

    YanıtlaSil
  2. Doongle-yi nasıl kullana bilirim,hiç açamdım bile 🥲

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doongle de artık pek koreli kalmadı. Kullanmadıysan şimdi bilgilendireyim ^^

      Sil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Fotoğrafları nasıl taratıyorsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygulama indiriyorum ya da googlenin foto aratma yerinden arıyorum. Hala ihtiyacın varsa bunun hakkında bir yazı yazabilir ya da video çekebilirim.

      Sil
  5. Ben Sema Korelçe öğrenmek istiyorum

    YanıtlaSil
  6. Valla banada habire fake adresler yazıyor çünkü eşleşdiklerimin hepsi muazzam yakışıklı ama hiç biri gerçek olduğunu ıspatlamıyor hep başkalarının fotoları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ab düşünsene tamamen true hiç fake olmayan biriyle tanışıyorsun ve çok yakışıklı sonra da çok iyi anlaşıyorsunuz ve ruh ikizin oluyor

      Sil
    2. MERHABA

      Sil
  7. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder